"Sesiapa yang inginkan dunia maka hendaklah dia berilmu, sesiapa yang inginkan akhirat maka dia juga mesti berilmu dan sesiapa yang ingin kedua-duanya iaitu dunia dan akhirat maka dia lebih dituntut agar berilmu."

Tuesday, May 10, 2011

istikharah- istikharah- istikharah- jumpa family- 123 GO!!!!!:D

istikharah- istikharah- istikharah- jumpa family- 123 GO!!!!!:D

nie statement yg aku pinjm drpd kwan ku..

meh aku citer mana aku jumpa statement nie..
cerita nya begini..

pada suatu hari..
aku nie tah kenapa. naik mereng sikit malam tue..
ade mcm xkene jer.. nk kata ade masalh tidak,nk kata sakit pun tidak..
then tetibe ade org post kat fb,

mahasiswa/siswi kawen muda: restu ibu bapa,selagi boleh tahan,tahanlah, kalau dah tak boleh sangat, 1 2 3 ..GO...!hehe(maksudnye nikah lah ye. sekian time kasih) sumber: forum kaunseling kluarga~cik piqah

apa lg.. aku dengn gile nyer.. ckp
JOM Khawin.
haha.. gile betul aku mase tue..
dier ingt aku main2. tp padahal.. hmmmmm..
=)

the next few days, aku bagi dier few options if dier dh jumpa The ONE.. apa dier akan buat..

which is.. skrg awk dh jumpa THE ONE.. so what will be ur next step adakah....

ikut Malysia yg liberal nie.. couple>jumpa prents>khawin...
ikut trend skrg.. couple>couple>break>couple>khawin..
ikut islam.. istikharah>jumpa prents>khawin..
ikut fikiran family..abiskn blja>kerja>dh manyk duit>khawin..
=) huhu.. nk pilih mana satu??

tp dier jawb..
istikharah- istikharah- istikharah- jumpa family- 123 GO!!!!!:D

tergelak besar mase dengr dier ckp mcm tue..
huhu..
dlm hati.. NICE ONE

cuba kite tanya diri sendiri.. kite sdh jumpa THE ONE ker..
tepuk dada.. tanya selera..

apa kata kite back to basic.. cara membuat pilh yg paling tepat dan sesuai..
SOLAT ISTIKHARAH

ramai org tidak berani membuat solat istikharah.. lagi2 melibtkt perkhawinan..
solat ini sebnrnya boleh dibuat untuk sebrang keputusn tp kini hanya digunkn dlm perkhawinan shj.. tue pun ramai yg tidak buat..mungkin mereka takut pilhn hati mereka tidak sama dengan pilihan Allah..
mungkin.. huhu..

tp bagaimana kite hendk membuat solat iistikharah ini..

aku pernh bertanya pendapt few of my friends.. dan ini adalah jawpn terbaik..

seblum kite mebuat solat istikharah itu..
apa kata kita mulakan dengan

Solat TAUBAT.. ini adalah kerana is untuk membersihkn jiwa kite drpd segala dosa ynga telh kita lakukan.

ia diikuti dengan
Solat TAHAJJUD.. ini adalah untuk kite serahkan diri sepenuhnya kepada Allah..

dan akhirnya barulah solat ISTIKHARAH itu sendiri.. disni lh kita memohon segala pentunjuk drpd Dia.. yang Maha Mengetahui..

mungkin dengan cara ini.. kita akan dpt hidayah dan petunjuk drpd Allah..

ingtlh lelaki yang baik adalah untuk perempuan yg baik dan begitu juga sebaliknya..

tetapi BAIK disini adalh subjektif.. ia adalah BAIK disisi Allah.. bukn cara persektif manusia..

sekian..


7 comments:

souvenier said...

subhanallah..blog yg hebat..simple..tp byk pesanan..keep it up..^_^
klau rasenye btol die yg trbaik..istikharah n byk berdoa k..caiyok!! -A-

Joe_Hans said...

sibor...great lar cara penulisan ko... nice one!

..... said...

http://onlymezue.blogspot.com

follow awak dgn account lg 1

thanks 4 komen

cenna said...

nice!!

Sekadar Lelaki Biasa said...

tq everyone!!
tq johan!
tq asmah!
tq zue!
tq syazni!

NajwaLatif said...

belom jumpe " he's the one " . .
good job wan.. keep it up!
hee

Sekadar Lelaki Biasa said...

Najwa: huhu.. yup! keep it up!

Post a Comment